Čokoláda Milka se vůbec poprvé začala prodávat v roce 1901
původně švýcarskou čokoládovnou Suchard. Její ikonická fialová barva byla
zvolena proto, neboť si tehdejší majitel myslel, že se bude v regálech krásně
vyjímat a blištit, díky čemuž zastíní vše ostatní.
Fialová kráva na obalu má také svou symboliku – má představovat
Alpy a jejich mléko, které je podstatnou částí kvalitní a jemné čokolády. Za
"zkratkou" Milka stojí dvě německá slova – MILch, čili mléko, a
KAkao. I přesto, že je u nás k mání mnoho příchutí, to není nic v porovnání s
Německem, kde mají i unikátní limitované edice a je jich opravdu bezpočet. Zajímavostí je také to, že se tato
"švýcarská čokoláda" ve Švýcarsku vlastně nikdy nevyráběla – její
výrobny byste našli např. v Německu, Slovensku, Rakousku, Polsku, Rumunsku,
Americe nebo třeba na Ukrajině. V posledních letech Milka začala klást větší důraz na udržitelnost a etické získávání kakaových bobů. Společnost Mondelēz se zavázala, že všechny produkty Milky budou obsahovat kakao certifikované organizací Rainforest Alliance. Milka je tak nejen oblíbenou značkou díky své chuti, ale také díky své silné vizuální identitě a důrazu na kvalitu surovin.
|