Za dobu své existence se firma Tchibo, která je známa především pro svou lahodnou kávu, rozšířila do osmi zemí, ve kterých provozuje zhruba 900 obchodů, vlastní více než 24 300 maloobchodních skladů a provozuje internetové obchody.
Společnost byla založena v roce 1949 v německém Hamburku dvěma pány: Maxem Herzem a Carlem Tchilingem. Jejich podnikatelský nápad byl založen na, na první pohled jednoduchém, principu: zasílání pražené kávy poštou. Tím způsobili na trhu s kávou malou revoluci. O tři roky později, v roce 1952, začíná vycházet firemní magazín, ve kterém lidé najdou zábavu i ponaučení. Jeho součástí jsou např. nejnovější módní tipy, zábavné příběhy, recepty pro omezený rozpočet nebo třeba horoskopy. Časopis se okamžitě dočkal velmi kladného ohlasu a mezi lidmi je přijímán s nadšením. V roce 1954 firma představila naprostý hit mezi německým obyvatelstvem, kávu Tchibo Gold Mocha. Zajímavé také je, jakým způsobem firma svou kávu prezentovala: od 55. roku si mohli lidé jednotlivé druhy kávy před jejich zakoupením vyzkoušet v hamburské prodejně.